Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(58)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje fachowe
(21)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Pliki i bazy danych
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Białobrzeska (W33)
(2)
Wypożyczalnia Pod Skrzydłami (W75)
(5)
Wypożyczalnia Przy Zawiszy (W76)
(1)
Wypożyczalnia Przystanek Książka (W93)
(4)
Wypożyczalnia Przy Baleya (W99)
(5)
Wypożyczalnia Piątka (BD5)
(2)
Wypożyczalnia Przystanek Książka (BD41)
(3)
Wypożyczalnia XI Czytelnia Naukowa (XI)
(47)
Autor
Okuniewski, Juliusz
(11)
Pałynyczko-Ćwiklińska, Agnieszka
(8)
Kranowitz, Carol Stock
(5)
Sawicka-Chrapkowicz, Anna (1967- )
(5)
Milewski, Stanisław (1956- )
(4)
Grandin, Temple (1947- )
(3)
Attwood, Tony (1952- )
(2)
Ayres, A. Jean (1920-1988)
(2)
Domagała, Aneta
(2)
Duchniewicz, Joanna
(2)
Duchniewicz, Przemysław
(2)
Gray, Carol (1952- )
(2)
Kaczorowska-Bray, Katarzyna
(2)
Kalicka-Karpowicz, Zuzanna
(2)
Kamińska, Barbara (logopeda)
(2)
Kelman, Elaine
(2)
Knapp, Julie
(2)
Kądzioła, Małgorzata
(2)
Mirecka, Urszula
(2)
Nicholas, Alison
(2)
Ordetx, Kristina
(2)
Panfil, Katarzyna (1986- )
(2)
Sørensen, Patricia
(2)
Tarkowski, Zbigniew (1953- )
(2)
Turnbull, Carolline
(2)
Abbass, Allan
(1)
Baker, Jed‏
(1)
Ball, James (1962- )
(1)
Banaszczyk, Izabela
(1)
Baniel, Anat
(1)
Biel, Lindsey
(1)
Bochenek, Emilia
(1)
Borkowska, Maria (pediatra)
(1)
Borzobohata-Sawicka, Maria
(1)
Burgess, Rebecca
(1)
Błeszyński, Jacek (1963- )
(1)
Castellon, Siena
(1)
Chromik-Kovačs, Joanna
(1)
Czaplewska, Ewa
(1)
Deman, Isabelle
(1)
Eide, Brock (1962- )
(1)
Eide, Fernette (1961- )
(1)
Emiluta-Rozya, Danuta
(1)
Giers, Magdalena
(1)
Gordon, Edwin (1927-2015)
(1)
Greenberg, Leslie S
(1)
Górka-Pik, Natalia
(1)
Hyman, Bruce M
(1)
Jabłoński, Maciej (1973- )
(1)
Jaroszewski, Karol
(1)
Jatkowska, Joanna
(1)
Kamrowska, Joanna Angelika
(1)
Kershaw, Ian (1943- )
(1)
Klimas-Kuchtowa, Ewa
(1)
Krajewska, Małgorzata (neurologopeda)
(1)
Krzyśpiak, Wiktoria
(1)
Kuczkowski, Jerzy
(1)
Kwasiborska-Dudek, Joanna
(1)
Lewin, Moshe (1921-2010)
(1)
Lipiński, Marek (ekonomia). Twoje finanse. Analizy finansów osobistych w praktyce
(1)
Lussier, Francine (1947- )
(1)
Majcher, Karolina
(1)
Malinowski, Paweł (psychoterapeuta)
(1)
Marsh, Siobhan
(1)
Masłowska, Katarzyna
(1)
Mańkowska, Beata (psycholog)
(1)
Melillo, Robert
(1)
Michalik, Mirosław (1973- )
(1)
Micheli, Enrico (1949- )
(1)
Miller, Lucy J
(1)
Moreno, Susan J
(1)
Myers, Jennifer McIlwee
(1)
Młynarska, Małgorzata
(1)
Neborsky, Robert J
(1)
Odowska-Szlachcic, Bożenna
(1)
Okrasińska, Agnieszka
(1)
Pedrick, Cherry
(1)
Peske, Nancy K (1962- )
(1)
Pluta-Wojciechowska, Danuta
(1)
Sher, Barbara (1943- )
(1)
Simone, Rudy
(1)
Skowrońska, Emilia
(1)
Szatkowska-Jaskuła, Dorota
(1)
Szewczyk, Andrzej (tłumacz)
(1)
Ten Have-de Labije, Josette
(1)
Walker, Pete
(1)
Watson, Jeanne C
(1)
Whitcomb Marsh, Wendela
(1)
Wilde, Kate
(1)
Willey, Liane Holliday (1959- )
(1)
Wiśniewska, Marta (pedagog)
(1)
Wójcik-Topór, Paulina
(1)
Węsierska, Katarzyna
(1)
Xaiz, Cesarina
(1)
Łuczyński, Edward (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(28)
2010 - 2019
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(58)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Nauczyciele
(8)
Logopedzi
(7)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Zaburzenia mowy
(9)
Logopedia
(8)
Autyzm
(7)
Integracja sensoryczna
(6)
Zespół Aspergera
(6)
Kompetencje społeczne
(5)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Jąkanie
(4)
Terapia logopedyczna
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Diagnoza logopedyczna
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Leczenie
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko jąkające się
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja domowa
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Pediatria
(2)
Psychoterapia
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Teoria umysłu
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Życie codzienne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Audiacja
(1)
Balbutologopedia
(1)
Blended learning
(1)
COVID-19
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorośli
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Epidemie
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gardło
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Interwencja wczesna (nauczanie)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunizm
(1)
Korekcja mowy
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody psychoterapii
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Narząd żucia
(1)
Nazizm
(1)
Neurobiologia
(1)
Neurologia
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Nieświadomość
(1)
Nieświadomość zbiorowa
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Opór (postawa)
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z zespołem stresu pourazowego (PTSD)
(1)
Pisanie
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychoterapia krótkoterminowa
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry i zabawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Edukacja i pedagogika
(18)
Medycyna i zdrowie
(16)
Językoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem – osoby, którą naprawdę jest? Aby terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie III, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM.35236 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę – osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube’a i selfików, i dobrze to rozumie. Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon – uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności – na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność! Porady autorki dotyczą przede wszystkim takich obszarów, jak: akceptacja samej siebie, maskowanie i wyczerpanie społeczne, radzenie sobie z wrażliwością sensoryczną i przeładowaniem sensorycznym, rozumienie własnych emocji i dbanie o zdrowie psychiczne, nawiązywanie przyjaźni i relacji romantycznych, tożsamość płciowa, trudności w szkole, zapewnienie sobie bezpieczeństwa w bezpośrednich relacjach z ludźmi oraz w internecie, celebrowanie neuroróżnorodności. Książka została napisana z myślą o dziewczynach ze spektrum autyzmu w wieku 12–20 lat, ale cieszy się popularnością także wśród starszych autystek oraz chłopaków ze spektrum. Niezbędnik będzie też przystępnym źródłem informacji dla rodziców, rodzeństwa i przyjaciół osób z autyzmem, ich nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem neuroróżnorodności [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
Rozmaite trudności uczniów prowokują nauczycieli do refleksji, zaskakują, zbijają z tropu, a czasem wytrącają z równowagi. O jakich trudnościach mowa? Niektóre dzieci zmagają się ze specyficznym zaburzeniem językowym, inne – cierpią z powodu zaniedbań wychowawczych, dysleksji, dyspraksji lub zaburzeń, które uniemożliwiają im pełne zaangażowanie się w naukę. Jeszcze inne zaś potrzebują jedynie trochę więcej czasu i zachęt, by nabrać pewności siebie. Zdarza się, że ze względu na tak wiele różnorodnych sytuacji pedagodzy nie są pewni, jakie podejście powinni wybrać, by pomóc swoim wychowankom. Niniejszy poradnik stanowi wygodny zbiór prostych wskazówek, jak rozpoznać trudności uczniów, oraz praktycznych pomysłów, jak ułatwić proces nauczania. Książka, zawierająca wiele ćwiczeń gotowych do wykorzystania, przyda się zarówno nauczycielom, jak i rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów – a nawet popularnych pisarzy – miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy – wspólny dla 20 procent ludzi – przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność. Dyslektyczne talenty dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). Oferując praktyczne zalecenia i inspirujące przykłady z życia, ta rewolucyjna książka udowadnia, że dysleksja zamiast ciężarem może być cennym zasobem [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Williamsa / Magdalena Giers. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2011. - 236 s. : il. ; 24 cm.
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M.31086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M.32961 + A 012 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A 012 + M.32961 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E 103 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 + E103 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej